Βάση Ασκήσεων

Ευρετήριο Άρθρου
Η ιστορία των Μαθηματικών με Εικόνες
Ενότητα 2
Ενότητα 3
Ενότητα 4
Ενότητα 5
Όλες οι Σελίδες

 

Η προοπτική της Αναγέννησης
Πιέρο ντελλα Φραντσέσκα, Ευαγγελισμός, Η Παναγία και το Βρέφος με αγίους.Βλέπουμε εδώ την αυστηρή χρήση της προοπτικής και τη θρησκευτική απαίτηση οι μορφές να είναι λίγο μεγαλύτερες απ'ότι θα περίμενε κανείς, με δεδομένα τα αρχιτεκτονικά μεγέθη.
Μιχαήλ Αγγελος. Η Δευτέρα Παρουσία.Από το έδαφος, οι μεγαλύτερες μορφές που βρίσκονται ψηλότερα φαίνονται να έχουν το ίδιο μέγεθος όσο και οι χαμηλότερες.Η κατασκευή είναι ίδια με εκείνη της στήλης του Ντύρερ σ'αυτή τη σελίδα.
Μαθηματικά για τον κοινό πλούτο
Το κάστρο της γνώσης (1556), κείμενο κοσμολογίας του Ρόμπερτ Ρέκορντ. Αυτή η προμετωπίδα δείχνει τους παιδαγωγικούς στόχους του Ρέκορντ και τον θρίαμβο της λογικής επί της αυθεντίας. Η άγνοια στέκεται επισφαλώς πάνω σε μία σφαίρα, σε αντίθεση με τη γνώση, που στέκεται σταθερά και σίγουρα πάνω στη βάση της.
Γαλλικό κείμενο του 16ου αι. αναφερόμενο στρη θεωρία και τη χρήση της σταυρωτής ράβδου, ενός οργάνου που χρησιμοποιούσαν στη μέτρηση του ύψους του ήλιου και του πολικού αστέρα, ώστε να μπορούν οι ναυτικοί να υπολογίζουν το γεωγραφικό τους πλάτος στη θάλασσα.
Το εξαιρετικά δημοφιλές αυτό εργαλείο υπολογισμών, τα "κόκαλλα" ή οι νεπέρειες ράβδοι, ήταν από ξύλινα ή φιλντισένια τετράπλευρα ραβδιά.Σ΄αυτή την εξελιγμένη κατασκευή, τα ραβδιά είναι πακτωμένα σ'ένα πλαίσιο και μπορούν να περιστραφούν.Η συσκευή αυτή μετέτρεπε τους μακροσκελείς πολλαπλασιασμούς σε μία σειρά από απλές προσθέσεις.
Ο Γάμος της Άλγεβρας & της Γεωμετρίας
Η Απαρίθμηση καμπυλών τρίτου βαθμού του Νεύτωνα ήταν θρίαμβος για την αλγεβρική και την αναλυτική γεωμετρία, καθώς χρησιμοποιούσε τον απειροστικό λογισμό για την ανακάλυψη καινούργιων ιδιοτήτων των καμπυλών.Εδώ βλέπουμε αλγεβρικές παραστάσεις για τα εμβαδά που ορίζονται από τις υπό μελέτη καμπύλες.
Η Απαρίθμηση καμπυλών τρίτου βαθμού,παράρτημα της Οπτικής του Νεύτωνα (1704), δείχνει ότι ο γάμος άλγεβρας και γεωμετρίας είχε φτάσει σε μία μορφή που είναι αναγνωρίσιμη. Το κάθε σημείο του επιπέδου δηλωνόταν από μία συντενταγμένη (χ,y), η τιμή της οποίας ικανοποιούσε την εξίσωση που απεικόνιζε.